Czyszczenie regeneracja fitrów DPF – technologia, ogólnie

Technologia Otomatic

Technologia czyszczenia / regeneracji filtrów DPF / FAP oraz katalizatorów SCR.

Nasze gorąco-wodne urządzenia wysokociśnieniowe wykorzystują siłę hydrodynamiki przepływu wody o charakterze turbulentnym (rys.1) oraz siłę impulsu sprężonego powietrza z kompresora. Ruch cieczy ( płynu roboczego ) wymuszany jest przez zewnętrzne ciśnienie, które musi pokonać opory przepływu w kanałach filtra. Przy przepływie turbulentnym (burzliwym) strugi cieczy mieszają się tworząc wiry, które w łatwy sposób przenikają i usuwają cząstki stałe w mikroporowatych przegrodach kanałów filtra.

Nasze urządzenia idealnie współpracują z płynem DPF Active Matic zmniejszającym powierzchniowe napięcie wody, dzięki czemu cząsteczki środka myjącego łatwiej łączą się z cząsteczkami brudu, i tym skuteczniej odrywają je od czyszczonej powierzchni.

DPF Active Matic Czytaj więcej...

Podczas czyszczenia, geometria przepływu filtra DPF zapewnia opory z jednoczesnym tworzeniem przepływu o dużej prędkości, i wysokich naprężeniach ścinających, będących głównym mechanizmem usuwania skompresowanych złogów w kanałach filtra.

Dodatkowo opór przepływu spowodowany jest odpowiednią lepkością środka czyszczącego ( DPF Active Matic ), który sprawia, że podczas ruchu cząsteczek cieczy występuje zjawisko podobne w skutkach do tarcia.

Metoda pozwala na bardzo dokładne usuwanie wszystkich rodzajów cząstek stałych ( sadza, popioły, oleje ) zarówno z kanałów wylotowych jak i dolotowych filtra.

W skład technologi wchodzi :

- specjalistyczna maszyna czyszcząca firmy Otomatic.
- środek czyszczący – detergent firmy Otomatic ( DPF Active Matic ).
- narzędzia pomiarowe - tester przeciwciśnienia, kamera inspekcyjna ( endoskopowa ).
- profesjonalne, urządzenie fimy LEISTER do suszenia gorącym powietrzem ( II stopień suszenia ).

Proces czyszczenia :

1. Przeprowadzenie oględzin wkładu ceramicznego rdzenia filtra kamerą inspekcyjną.
Wkład filtra, który kwalifikuje się do czyszczenia nie może być popękany, przetopiony, zaklejony.

2. Zapięcie filtra w maszynie.

3. Test przeciwciśnienia, pokazujący stopień zapchania filtra przed czyszczeniem.

4. Aplikacja środka czyszczącego do wewnętrznej części obudowy filtra ( pozostawienie na okres 5 min). DPF Active Matic.

5. Uruchomienie procesu czyszczenia. Temperatura wody 50 – 70 stopni C.

6. Analiza brudnej wody wydobywającej się z filtra ( kolor, ilość oleju ).

7. Zakończenie czyszczenia ( 10 - 20 min ciągłej pracy).

8. Suszenie ( 30 min ).

9. Test przeciwciśnienia, pokazujący stopień zapchania filtra po czyszczeniu.
W przypadku braku pełnej przepustowości, powrót do pkt 5.

12. Wykonanie zdjęć wkładu filtra kamerą inspekcyjną.

13. Sporządzenie raportu. Wzór raportu.

Zalety metody :

- Dostępna dla wszystkich marek i modeli samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych.
- Bezpieczna dla powłoki katalitycznej filtra.
- Wysoka skuteczność, nawet do 98 % odzyskania przepustowości kanałów filtra.
- Brak konieczności wycinania wkładu ceramicznego, spawania.
- Szybki czas czyszczenia około 15-20 min.
- Możliwość sprawdzenia rezultatu czyszczenia.
- W przypadku filtrów samochodowych, czyści również katalizator znajdujący się obok filtra DPF.